loading...
مجله فرهنگی گردشگری درسار
خوش آمدگویی

بسم الله الرحمن الرحیم

به وبسایت فرهنگی گردشگری درسار خوش آمدید.

مطالب درخواستی خود را از طریق تماس با اطلاع دهید.

با عضویت در سایت میتوانید از انجمن سایت استفاده نمایید

برای دیدن آرشیو سایت کلیک کنید.

نظرات شما باعث دلگرمی ماست.

کانال تلگرام

توجه: از اين پس به طور خودكار پس از ورود به سايت به آدرس جديد ما يعني darsar.ir منتقل مي شويد.

محمد جواد پاپی بازدید : 61 پنجشنبه 01 تیر 1396 نظرات (0)

آفتاب تابستانی که از پنجره روی زمین می افتد، روزها که طولانی می‌شوند و کولرها که روشن می‌شوند به اولین چیزی که اغلبمان فکر می‌کنیم سفر است. از سفر به شمال و شهرهای مختلف ایران گرفته تا کشورهای دیگر دنیا همه جذابیت‌های خودشان را دارند.

 

برای لذت بردن هرچه بیشتر از سفر باید قبل از آن برنامه‌ریزی کنیم. مکان‌های دیدنی که دوست داریم برویم، مشکلاتی که ممکن است برایمان پیش بیاید، غذاهای محلی شهر یا کشور مقصد و رسم و رسومات آن تنها بخشی از چیزهایی است که لازم است بدانیم. پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی هم به کمک ما آمده و این روزها لازم نیست زیاد نگران ناآشنا بودن کشور یا شهر مقصدمان باشیم. می‌توانیم به راحتی مسیرها را در گوگل مپ پیدا کنیم و یا در اپلیکیشن‌های مختلف رستوران، بانک یا ایستگاه‌های مترو و اتوبوس را بیابیم.

 

یکی از چیزهایی که فکر بیشتر ما را درمورد سفر مشغول می‌کند امنیت وسایل و کیف پولمان است. این مسئله در سفرهای خارجی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گم کردن کیف پول یا مدارکی مثل پاسپورت در کشوری دیگر می تواند مشکلات زیادی برای ما به وجود بیاورد. به خصوص این‌که احتمالا پول نقد زیادی را همراه ببرند.

 

این اینفوگرافیک یک راهنمای ساده برای کم کردن استرس در سفر است. هرآن‌چه در سفر برای امنیت وسایل و کیف پول خود باید بدانید را در این اینفوگرافیک آورده‌ایم. در آینده‌ی نزدیک منتظر مطالب و اینفوگرافیک‌های جذاب دیگری در مورد سفر و ملزومات آن باشید.

محمد جواد پاپی بازدید : 147 یکشنبه 21 خرداد 1396 نظرات (0)

 

ارگ راین کجاست؟ مهم‌ترین اثر تاریخی کهن مربوط به دوره‌ی ساسانی ارگ راین است. این ارگ زیبا که در استان کرمان واقع شده دومین بنای خشتی جهان بعد از ارگ بم محسوب می‌شود. این ارگ که سندی معتبر برای تاریخ هزار ساله‌ی منطقه‌ی راین به‌ شمار می‌رود، امروزه مورد توجه هزاران گردشگر داخلی و خارجی قرار گرفته است. 

محمد جواد پاپی بازدید : 156 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

روزهای پایانی سال، گر چه فرصت زیادی برای هنرگردی هموطنان در شهرهای مختلف ایران فراهم نمی شود، اما هستند افرادی که به جای کافی شاپ گردی و پاساژنوردی های عصرگاهی، گردشگری شهری خود را با بازدید از نگارخانه ها و تماشای تئاترهای مختلف به خصوص در آخر هفته ها سپری می کنند.

اگر شما هم علاقمند هستید تا در جریان آخرین خبرها از دنیای تئاتر ایران در پایتخت قرار بگیرید و از فرصت های باقیمانده برای تماشای دنیای پرهیاهوی استیج های شهر بهره مند شوید، با تئاترگردی امروز سرویس هنری روزیاتو همراه باشید.

خانه ای در انتهای خیابان بهار

T1

محمد جواد پاپی بازدید : 150 شنبه 16 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

پوشاک سنتی لرستان؛ نمادی از غیرت و فرهنگ

 

همه افسانه‌ها و پیشینه مردمان دیار لرستان با آداب و رسوم و پوششی پیوند خورده است که اگر در ایران اسلامی بی‌نظیر نباشد، می‌شود گفت کم‌نظیر و تکرارنشدنی است. 

پوشاک مردم لرستان در نهایت زیبایی و سادگی نمادی از پوشش اصیل اسلامی است که امروز جز در برخی مناطق روستایی و عشایری شاید دیگر نتوان نشانی از آن یافت. نوع دوخت لباس‌های سنتی در لرستان و رنگ‌های به کار رفته در این پوشش‌ها منحصر به فرد و بی‌نظیر است.


محمد جواد پاپی بازدید : 162 یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

اگر هنوز در تصمیم برای سفر تردید دارید، یکی از بهترین راه‌حل‌ها نگاه به تصاویر نقاط مختلف در شبکه‌های اجتماعی است.

سفر یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرکردن اوقات فراغت است و قطعا انتخاب مقصد مناسب نقش موثری در جذابیت آن دارد. 

شاید باور نداشته باشید که در ابتدای سال جدید، اکثر مردم کارها و برنامه‌های مختلفی برای اجرا در سال جدید در ذهن دارند. ولی چرا نباید سفر را در صدر لیست برنامه‌های سال جدید قرار داد؟ باید توجه کرد که ۵۳ تعطیلی آخر هفته در تقویم سالانه وجود دارد و می‌توان از این تعطیلات کوتاه به نحو احسن برای انجام این برنامه استفاده کرد.

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
مجله علمی فرهنگی هنری محمد درسار با ارائه ی مطالب در زمینه های آموزشی فرهنگی و هنری سعی بر وارد کردن شما با دنیایی رنگارنگ زیبا تر و با هیجان تر دارد. نگاه زیبای شما بر تک تک صحنه های زندگی باعث روشن تر شدن چراغ ذهن شما می شود. این وبلاگ وابسته به هیچ قشر،نهاد یا سازمان خاصی نیست و تماما برگرفته از ذهنیات اینجانب است. کلیه مطالب بازنشر شده از وبسایت های دیگر با ذکر منبع و اجازه از نویسنده منتشر شده اند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما برای سفر کجا را انتخاب می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 129
  • بازدید کلی : 19,165
  • کدهای اختصاصی